Derslerimi planlarken her zaman ögrencinin seviyesini, ihtiyaçlarini ve ögrenme stilini merkeze alirim. Ögrencinin ilgi alanlarini ve hedeflerini ögrenerek ona göre içerik belirlemeye özen gösteririm. Böylece ders sadece bilgi aktarimi degil, ayni zamanda ögrenci için anlamli ve motive edici bir deneyime dönüsür.
Genellikle derslere kisa bir sohbetle baslarim. Bu, ögrencinin derse zihinsel olarak hazirlanmasini saglar ve aramizdaki iletisimi güçlendirir. Ardindan o günkü hedef dil yapisini veya becerisini tanitarak derse geçis yaparim. Sunumu yaptiktan sonra ögrenciyle birlikte bol örnekler üzerinden pratik yapariz. Bu asamada ögrencinin aktif olmasi benim için çok önemlidir; dersin büyük bir kismi ögrencinin konusmasi, uygulamasi ve üretmesi üzerine kurulur.
Iletisimsel yaklasim (Communicative Language Teaching) ve görev temelli ögrenme (Task-Based Learning) ilkelerini temel alarak derslerimi yapilandiririm. Ögrencinin dili sadece kural olarak degil, bir iletisim araci olarak görmesini hedeflerim. Bu nedenle derslerde gerçek hayat senaryolari üzerinden konusma pratikleri, rol yapma, problem çözme gibi etkinliklere sikça yer veririm.
Ders materyali olarak kendi hazirladigim özgün içeriklerin yani sira dijital araçlar, güncel videolar, makaleler, infografikler ve oyunlastirilmis etkinlikler kullanirim. Özellikle dijital kaynaklari kullanmada oldukça yetkinim; online derslerde ekran paylasimi, interaktif çalisma kagitlari ve çevrimiçi quiz uygulamalariyla ögrencinin dikkatini hep canli tutmayi hedeflerim.
Her beceriyi bütüncül bir sekilde ele alirim: konusma, dinleme, yazma ve okuma ders boyunca birbirini destekleyecek sekilde entegre edilir. Ayrica ögrencinin özgüvenini artirmaya yönelik geri bildirimler verir, hata yapmanin dogal oldugunu vurgularim. Hatalari düzeltirken yapici bir dil kullanirim, ögrenciyi asla yargilamam. Bu, özellikle dil ögreniminde çok önemlidir çünkü ögrenci kendini güvende hissettiginde daha fazla üretken olur.
Ders sonunda kisa bir genel tekrar, ögrenciden kisa bir özet veya birkaç örnek cümleyle ögrendigini yansitmasini isterim. Bu, hem pekistirme saglar hem de ögrencinin dersi aktif sekilde kapatmasina yardimci olur.
Farkli yas gruplariyla çalismis olmam, bana esneklik ve güçlü bir iletisim becerisi kazandirdi. Ögretmeyi seviyor, her dersi sadece bilgi verme degil, ayni zamanda karsilikli gelisim ve ilham firsati olarak görüyorum. Bu yaklasimim sayesinde ögrencilerle kolayca bag kurabiliyor ve onlarin gelisimini yakindan destekleyebiliyorum.