Kocaeli Üniversitesi Türk Dili ve Edebiyati son sinif ögrencisiyim. Formasyon süreci, bilgiyi sadece ögrenmekle kalmayip onu etkili bir sekilde nasil aktarabilecegimi de ögretti. Bir yayinevinde stajyer editörlük yaptim; su anda aktif olarak içerik yazarligi yapiyorum. Dille hem akademik hem de pratik olarak sürekli iç içeyim. Bu süreçte dilin yalnizca kurallardan ibaret olmadigini, anlatim gücünün ve ifade becerisinin en az kurallar kadar önemli oldugunu deneyimledim.
Türkçeyi ezberleterek degil, gerçekten anlayarak ve severek ögrenmenin mümkün olduguna inaniyorum. Bu yüzden dersleri ögrencinin ihtiyacina göre sekillendiriyorum. Zor gelen konulari sadelestiriyor, birlikte bolca örnek çözüyor ve her dersin sonunda konunun gerçekten yerlestiginden emin oluyorum. Etkinliklerle pekistiriyor, klasik anlatimin disina çikarak ögrenmeyi daha canli hâle getiriyorum.
Ögrencinin derse kendi yorumunu katabilmesi benim için degerli. Çekinmeden soru sorabildigi, yanlis yapmaktan korkmadigi ve rahat bir iletisim kurabildigi bir ortamda ders çok daha verimli ilerliyor. Bu atmosfer olustugunda, ögrencinin ögrenmeye olan ilgisi de dogal olarak artiyor. Benim için önemli olan, konuyu anlatip geçmek degil; birlikte anlamak ve ögrenme sürecini keyifli hâle getirmek.
Dil bilgisi, paragraf yorumlama, yazim ve noktalama gibi temel alanlara odaklaniyorum. Her ögrencinin diliyle kurdugu bag farklidir. Ben de bu bagi desteklemek, Türkçeyi sadece ögrenilen degil, zamanla kendiliginden kullanilan bir dile dönüstürmek ve dersi birlikte keyifle yürütmek için buradayim.