Bir psikolojik danisman olarak temel hedefim, bireyin yasaminda karsilastigi güçlükleri anlamlandirmasina, içsel kaynaklarini fark etmesine ve kendini gerçeklestirme yolunda ilerlemesine rehberlik etmektir. Psikolojik danisma sürecinde, bireyin yalnizca “sorunlarini çözmesini” degil, ayni zamanda kendini tanimasini, duygusal farkindaligini artirmasini ve yasamina daha bilinçli yön vermesini amaçlarim.
Bu dogrultuda; ögrencilerle, ögretmenlerle ve velilerle kurdugum iletisimde güven, empati ve gizlilik ilkelerini temel alirim. Okul ortaminda yürüttügüm çalismalar; bireysel danismalar, grup rehberligi oturumlari, psikoegitim programlari ve kriz müdahale süreçlerini kapsar. Ögrencilerin duygusal dayanikliliklarini, sosyal iliskilerini ve öz düzenleme becerilerini gelistirmeye odaklanirim. Her ögrencinin gelisimsel olarak farkli bir noktada oldugunu bilerek, onlarin ihtiyaçlarina göre özellestirilmis destek sunarim.
Bununla birlikte, özel bir kurumda yürüttügüm ögrenci koçlugu çalismalari da bu sürecin tamamlayici bir boyutudur. Koçluk, psikolojik danismadan farkli olarak daha çok hedef belirleme, performans artirma ve kisisel potansiyeli ortaya çikarma odaklidir. Ögrencilerle yaptigim koçluk seanslarinda; hedef planlama, dikkat yönetimi, sinav kaygisi, erteleme davranisi, motivasyon ve özgüven gibi konularda yapilandirilmis bir yol haritasi izlerim.
Psikolojik danismanlik, bireyin “neden böyle hissettigini” anlamasina yardimci olurken;
koçluk, “bundan sonra nasil ilerleyebilecegini” planlamasina destek olur.
Ben her iki süreci de bilimsel temeller üzerine insa ederim.
Bilissel-davranisçi yaklasimlardan, hümanistik anlayistan ve gelisim psikolojisinin ilkelerinden yararlanarak ögrencilerin hem duygusal hem akademik gelisimlerini bütüncül biçimde desteklemeye çalisirim.
Özel ders veriyorum:
-
Öğrenciler: Primary, Ortaokul, Lise Diplomasi, Üniversite öğrencileri
Eğitim: dereceler, kurslar ve sertifikalar