Derslerim Nasil Islenir? – Psikolojik Danismanlik Yaklasimim
Psikoloji alaninda 13 yili askin süredir çocuklar, ergenler ve ebeveynlerle çalisiyorum. Egitim hayatim boyunca yaratici drama, deneyimsel oyun terapisi, çocuk merkezli oyun terapisi ve dogal ebeveynlik gibi alanlarda birçok egitim aldim. Ayni zamanda bir anneyim ve son yillarda hem akademik bilgilerimi hem de ebeveynlik deneyimimi harmanlayarak daha sahici, kapsayici ve bag kurucu bir danismanlik süreci gelistirdim.
Online danismanlik seanslarimi, danisanin yasina, gelisim düzeyine ve ihtiyaçlarina göre yapilandiririm. Özellikle 2–10 yas arasindaki çocuklarla yaptigim görüsmelerde yaratici tekniklere, oyunlara, duygu kartlarina, çizim ve hikâyelere basvururum. Amacim; çocugun kendini güvenli bir sekilde ifade edebilecegi bir alan yaratmak ve duygularini tanimasini desteklemektir. Ebeveynlerle yürüttügüm süreçlerde ise dogal ebeveynlik yaklasimini temel alir; bag kurmayi, güvenli sinirlar koymayi ve anlayisli iletisimi destekleyecek bir danismanlik sunarim.
Ergenlerle çalisirken, sinav kaygisi, dikkat daginikligi, motivasyon eksikligi, sosyal iliskiler gibi konularda destek sunarim. Bu görüsmeler daha çok açik iletisim, yönlendirici olmayan ama farkindalik saglayan bir diyalog üzerinden ilerler. Ergenin bireyselligini destekleyen, kendi duygularini tanimasini ve ifade etmesini kolaylastiran bir iliski kurmaya özen gösteririm.
Online görüsmelerim tamamen gizlilik ve etik ilkeler çerçevesinde yürütülür. Seanslardan önce kisa bir ön görüsme yapilir, ihtiyaçlar belirlenir ve sürece dair net bir yapi olusturulur. Sürecin her adiminda danisanla is birligi içinde olmak benim için çok önemlidir. Gerektiginde psiko-egitim, pratik egzersizler ya da yaratici araçlarla süreci desteklerim.
Ders (seans) sürecinde, danisanlarin içsel kaynaklariyla baglantiya geçmelerini, zorlayici duygularla basa çikabilmelerini ve hem kendileriyle hem çevreleriyle daha saglikli iliskiler kurabilmelerini hedeflerim. Yargilamayan, kapsayici, sade ve güvenli bir dil benim için her zaman ön plandadir.