Derslerimi ögrencinin yasina, seviyesine, hedeflerine ve ögrenme stiline uygun sekilde planlamaya özen gösteriyorum. Her ögrencinin ögrenme biçiminin farkli oldugunun bilincindeyim; bu yüzden ezbere dayali, tek tip bir yaklasimdan ziyade, ögrencinin bireysel ihtiyaçlarini merkeze alan esnek ve ögrenci odakli bir sistem izliyorum.
Ilk derste ögrencinin Ingilizce seviyesini, güçlü ve gelistirilmesi gereken yönlerini birlikte degerlendiriyoruz. Hedeflerimizi belirledikten sonra bu dogrultuda kisa ve uzun vadeli bir çalisma plani olusturuyorum. Derslerimde genellikle dört dil becerisini (okuma, yazma, dinleme, konusma) dengeli bir sekilde gelistirmeye yönelik etkinliklere yer veriyorum. Ancak özellikle ögrencinin konusma becerisini ve kelime bilgisini artirmaya öncelik veriyorum; çünkü dil ögrenmenin temeli iletisim kurabilmektir.
Iletisimsel ögretim yönteminden (Communicative Language Teaching) sikça faydalanirim. Bu yöntemde amaç; dili sadece kurallarini ögrenerek degil, ayni zamanda aktif biçimde kullanarak içsellestirmektir. Bu nedenle derslerimde ögrencinin konusarak katilim saglamasi, çesitli durumlara uygun dil kaliplarini dogal bir sekilde kullanmasi benim için çok önemlidir.
Görseller, kisa videolar, sarkilar, dijital materyaller ve günlük yasamdan örneklerle ögrencinin dikkatini çeken ve kaliciligi artiran içerikler olustururum. Gerektiginde drama, rol yapma ve oyun tabanli ögrenme gibi yaratici tekniklere de basvururum. Bu sayede ögrencinin sadece bilgi ögrenmesini degil; ayni zamanda dili kullanmaktan keyif almasini hedeflerim.
Her ders sonunda küçük bir genel tekrar yaparak ögrendiklerimizi pekistirir, eksik kalan noktalari birlikte degerlendiririm. Ögrencinin motivasyonunu yüksek tutmak için düzenli olarak ilerleme hakkinda geri bildirim veririm. Gerekli durumlarda ek kaynaklar ve alistirmalarla destek saglarim.
Benim için bir dil ögrenmek, sadece akademik bir süreç degil, ayni zamanda kisinin özgüvenini gelistiren, dünyaya bakisini genisleten bir yolculuktur. Bu yolculukta ögrencilere güvenilir, destekleyici ve ilgili bir rehberlik sunmayi amaçliyorum.