Türkçe Ögretmenligi bölümü ögrencisiyim. Egitim sürecim boyunca Türkçe ögretiminin yalnizca konu anlatimindan ibaret olmadigini, ögrencinin dili anlayarak ve severek ögrenmesi gerektigini benimsedim. Bu nedenle derslerimde ögrencinin seviyesini ve ihtiyaçlarini merkeze alan bir yaklasim kullanirim. Ilk derslerde ögrencinin mevcut durumunu gözlemleyerek okuma, anlama, yazma ve ifade becerilerindeki eksiklerini belirlerim.
Derslerimde okuma-anlama çalismalarina, yazim kurallari ve noktalama isaretlerinin dogru kullanimina, paragraf sorularinda mantigi kavratmaya özellikle önem veririm. Konulari ezbere dayali anlatmak yerine günlük hayattan örneklerle, ögrencinin aktif katilimini saglayacak sekilde islerim. Ögrencinin derste sikilmamasi ve dikkatini kaybetmemesi benim için önemlidir; bu nedenle dersi mümkün oldugunca sade, anlasilir ve akici bir sekilde planlarim.
Ilkokul ögrencileriyle temel okuma ve yazma becerilerini güçlendirmeye yönelik çalismalar yaparken, ortaokul ögrencileriyle Türkçe dersine yönelik konu tekrarlari, test çözümleri ve sinavlara hazirlik çalismalari yürütürüm. Ögrencinin gelisimini düzenli olarak takip eder, ihtiyaç duyulan konularda tekrar yaparim. Veli ile iletisimi önemser, ders süreci hakkinda geri bildirim vermeye özen gösteririm.
Sabirli, düzenli ve sorumluluk sahibi bir ders anlayisina sahibim. Amacim ögrencinin Türkçe dersinde kendine güven kazanmasini, ders basarisini artirmasini ve ögrenme sürecini daha verimli hale getirmektir. Dersler birebir olarak, ögrencinin temposuna uygun sekilde planlanir ve islenir.