Egitim sürecinde ögrencinin ilerlemesini belirleyen en önemli unsurlardan biri, ögretmenin deneyimi ve dersleri nasil yapilandirdigidir. Uzun süredir Matematik alaninda ögrencilerle birebir çalisiyorum. Bu süreçte farkli seviyelerde, farkli ihtiyaçlara sahip birçok ögrenciyle yol aldim. Edindigim deneyim, bana her ögrencinin ögrenme hizinin, motivasyonunun ve konu kavrayis biçiminin birbirinden tamamen farkli oldugunu gösterdi. Bu nedenle derslerimde tek bir kalipla ilerlemek yerine, ögrencinin ögrenme stiline uygun kisisellestirilmis bir yaklasim benimsiyorum.
Matematik egitimindeki temel hedefim, ögrencinin konulari ezberlemesi degil, mantigini kavramasidir. Bunun için dersleri; konu anlatimi, örnek soru çözümü, strateji gelistirme ve küçük tekrarlar seklinde dört asamada isliyorum. Her dersin sonunda ögrencinin güçlü ve gelistirilmesi gereken yönlerini belirleyip mini bir degerlendirme yapiyorum. Böylece ögrenci, her dersten sonra nerede ilerledigini, nerede zorlandigini net bir sekilde görebiliyor.
Ayrica haftalik çalisma planlari ve kisa hedef takibi ile süreci daha verimli ve motive edici bir hale getiriyorum.
Dogru yönlendirme, disiplinli bir plan ve ögrenciye özel bir yaklasim birlestiginde basari kaçinilmaz oluyor. Amacim, ögrencinin konu hakimiyetini güçlendirirken matematige karsi özgüvenini artirmak ve sinav sürecini daha rahat yönetmesini saglamak.