Genellikle ögrencinin eksikliklerini ve ihtiyaçlarini merkeze alan bir ögretme yolu izlemeye çalisirim. Her ögrencinin ögrenme süreci kendine özgüdür, bu yüzden ilk adim olarak ögrencinin hangi konularda eksik oldugunu ve hangi alanlarda destege ihtiyaç duydugunu belirlemeye önem veririm. Bu tespitlerin ardindan, konu anlatimina geçerim. Anlatimi mümkün oldugunca kisa, net ve anlasilir tutarim çünkü temel amacim ögrencinin kendi düsünme sürecini harekete geçirebilmesidir. Konu anlatimini takiben, ögrencinin aktif katilimini saglayacak sekilde soru çözümüne yönelirim. Soru çözmenin, özellikle fizik gibi yorum ve kavrayis gerektiren bir derste, bilgiyi pekistirme açisindan oldukça etkili bir yöntem olduguna inaniyorum. Bu yüzden dersin büyük bir bölümünü farkli tarzlarda ve seviyelerde sorular çözerek geçiririm.
Ders sonunda, ögrencinin hâlâ zorlandigi noktalara özel olarak hazirlanmis ödevlerle kendi basina çalisma aliskanligi kazanmasini tesvik ederim. Bu süreçte ögrenci konuyu bireysel olarak tekrar ederken, eksiklerini fark etme ve ögrenmeyi derinlestirme firsati bulur. Eger hâlâ anlasilmayan yerler varsa, onlari birlikte tekrar ele aliriz. Ayrica düzenli araliklarla geçmis konularin tekrarini yaparak bilgilerin kaliciligini saglamayi hedeflerim.
Ögrencinin gelisimini takip etmek de benim için oldukça önemlidir. Bu nedenle belli araliklarla küçük degerlendirmeler yapar, ögrencinin hangi noktada ilerledigini ve hangi alanlarda hâlâ destege ihtiyaç duydugunu gözlemlerim. Bu degerlendirmeler (örnegin kisa quizler) ögrencinin müsaitligine göre degiskenlik gösterebilir. Bu gözlemler dogrultusunda derslerimi yeniden sekillendirir, gerektiginde yöntem degisikligine giderim. Ögrencinin derse karsi olumlu bir tutum gelistirmesi ve öz güven kazanmasi benim için en az akademik basari kadar degerlidir. Bu yüzden her ögrencinin potansiyeline ulasabilecegi bir ögrenme ortami olusturmayi hedeflerim. Fizik derslerine yönelik gelistirelen ve genellikle zor yikilan "Fizik dersi zordur." algisini yikmak için dersi ögrencinin günlük hayatiyla iliskilendirerek, soyut kavramlari somut örneklerle açiklamaya ve konulari adim adim anlasilir hale getirmeye özen gösteririm.