Bir Ingilizce Egitmeni olarak, çocuklarin gelisim psikolojisine uygun, kelime bilgisini kuru bir listeden çikarip, çocugun hemen kullanabilecegi canli bir araca dönüstürmeyi amaçlayan üç asamali, pratik bir süreç üzerine kuruludur metodolojim.
1. Adim: Kelimeleri Oyuna Dönüstürmek (Ezber Degil, Kazanim)
Ögrenmenin sikici ve zorlu olmasi gerekmez. Bu yas grubunda, ilgi çekmek basarinin yarisidir. Sadece defterlere liste yazmak yerine, derslerime interaktif oyun kartlari ve görsel araçlarla baslarim. Kelimeyi oyunlastirarak (gamification), çocuklar kelimeyi ezberlemez, aksine kazanirlar.
Bu asamada hedefimiz, görsel hafizayi kullanarak kelimeleri ve yaslarina uygun terminolojiyi hizla oturtmaktir. Her kelimeyi bir resimle ve sesle eslestirir, böylece kelime bilgisi sadece pasif bir bilgi olmaktan çikar ve konusmaya hazir hale gelir. Eglenceli, hizli kelime seanslariyla sikilmadan güçlü bir temel olustururuz.
2. Adim: Yapilandirilmis Pratikle Cümle Kurma Sanati
Temel kelime dagarcigi oturdugu anda, bilgiyi hemen eyleme dökmeye geçiyoruz. Bu asama, benim için dersin en kritik kismidir.
Yeni ögrenilen kelimeleri baglamak için temel cümle yapilarini ögrettikten sonra, hemen rol yapma senaryolarina ve yapilandirilmis diyaloglara basliyoruz. Örnegin:
Kartlarla ögrendigi yiyecek isimlerini kullanarak bir restoranda Ingilizce siparis verme.
Yeni ögrendigi kelimeleri kullanarak ailesine gününü anlatma
Bu aktif uygulama süreci, çocuklara kelimelerin dogru baglamda nasil birlestigini gösterir. En önemlisi, hata yapma korkusunu yenmelerini saglar. Derslerimde hata yapmak, ögrenmenin dogal bir parçasi olarak kabul edilir. Bu düsük kaygili, yüksek katilimli bir ögrenme ortami yaratir.
3. Adim: Ihtiyaca Yönelik Bireysel Gelisim
Ögrenciler ilkokuldan ortaokula geçerken, ihtiyaçlari ve ögrenme stilleri degisir.
Ilkokul Odakli: Dersler büyük ölçüde hikaye anlatimina dayalidir. Enerjiyi yüksek tutmak ve fiziksel katilimi saglamak esastir.
Ortaokul Odakli: Konu ilgileri ve elestirel düsünme becerileri artar. Bu asamada (örnegin Ingilizce bir sunum hazirlama, mini bir blog yazisi yazma) öne çikar. Bu, onlari LGS gibi daha ileri sinavlara da psikolojik olarak hazirlar.
Veliye Özel: Evde Bu Süreci Nasil Destekleyebilirsiniz?
Çocugunuzun ilerlemesini hizlandirmak için evde de küçük adimlar atabiliriz:
Günlük 5 Dakika Gösteri Zamani: Çocugunuzdan her ders sonunda ögrendigi iki yeni kelimeyi size Ingilizce bir cümle içinde kullanmasini isteyin.
Etiketleme Yöntemi: Evdeki sik kullanilan esyalarin üzerine Ingilizce isimlerini etiketlemek, kelimeyi baglam içinde görmeyi saglar.
Ilgi Alanlarini Kullanma: Çocugunuzun sevdigi Ingilizce çizgi filmlerdeki veya oyunlardaki basit ifadeleri birlikte yakalamaya çalisarak, Ingilizceyi ders disi hayata tasiyin.
Sonuç: Ingilizce Artik Bir Beceri
Çocugunuzun Ingilizceyi sadece bir okul dersi olarak degil, gerçekten kullanabilecegi bir beceri olarak görmesini istiyorsaniz; kelime ezberinden pratige hemen geçis yapan, yasa duyarli bu metodoloji tam size göredir.
Izmir'de, çocugunuzun dil ögrenme yolculugunu desteklemek, onu akici ve kendine güvenen bir konusmaci haline getirmek için hazirim.
Ücretsiz Tanisma Görüsmesi ve çocugunuzun konusma potansiyelini kesfetmek için benimle iletisime geçebilirsiniz^^