Öncelikle ögrencilerimle sürece baslamadan önce kisa ve ücretsiz bir tanisma görüsmesi gerçeklestiriyorum. Bu görüsmede ögrencinin hedeflerini, mevcut seviyesini ve ögrenme seklini anlamaya çalisiyorum. Böylece tamamen kisiye özel bir ders plani olusturabiliyorum. Her ögrencinin beklentisi ve ihtiyaci farkli oldugu için tek tip bir yöntemle ilerlemeyi dogru bulmuyorum; birlikte belirledigimiz hedeflere göre esnek ve kisisellestirilmis bir program hazirliyorum.
Ders içeriklerini derslerden önce ögrenciyle paylasiyorum, böylece ögrenci derse hazirlikli ve ne isleyecegimizi bilerek geliyor. Ders sirasinda, önceden belirledigimiz materyaller üzerinden ilerliyoruz. Bu materyaller; konusma pratigi, okuma parçalari, kelime çalismalari, dinleme aktiviteleri ve yazma alistirmalarindan olusabiliyor. Derslerimde aktif katilim çok önemli: sadece benim anlattigim degil, ögrencinin de konustugu, uyguladigi, soru sordugu ve hatalarini birlikte aninda düzelttigimiz interaktif bir ortam olusturuyorum.
Her dersin sonunda o gün islenen konuya uygun ödevlendirme yapiyorum. Ögrencilerimden ödevlerini ders saatinden en az 1 saat önce paylasmalarini rica ediyorum ki kontrol edip, bir sonraki derste direkt gelistirilmesi gereken noktalar üzerinden ilerleyebilelim. Bu sayede ders zamani çok daha verimli kullanilmis oluyor.
Ayrica düzenli olarak ilerlemeyi birlikte degerlendiriyor, ögrencinin gelisimini seffaf sekilde takip ediyoruz. Amacim sadece bilgi aktarmak degil; ögrencinin kendine güvenle, sürdürülebilir ve keyifli bir ögrenme süreci yasamasini saglamak. Ögrencinin derse dair motivasyonunu korumasi için küçük ama etkili çalisma planlari ve günlük tekrar önerileri de sunuyorum. Gerektiginde ögrenciyle birlikte çalisma yöntemlerini revize ediyor, onu en rahat hissettiren ögrenme yaklasimini buluyoruz.
Kisacasi, derslerimde önemli olan “ögretmek” kadar, ögrenmekten keyif almayi ve ögrendigini günlük hayata kolayca entegre edebilmeyi saglamaktir. ???