Arapça egitimine yaklasimim, ögrencinin seviyesini, hedefini ve ögrenme biçimini merkeze alarak bireysellestirilmis bir sistem kurmak üzerine kuruludur. Arap Dili ve Edebiyati lisans mezunu olmamin yani sira, yillarca medrese egitimi aldim. Bu sayede hem modern Arapça ögretim yöntemlerine hem de klasik Islami ilimlerde kullanilan geleneksel yöntemlere hakimim. Derslerimi islerken bu iki yaklasimi harmanlayarak ögrencinin hem gramer temelli hem de anlam odakli ilerlemesini sagliyorum.
Derslerin ilk haftasinda ögrencinin düzeyini belirlemek amaciyla seviye analizi yaparim. Baslangiç seviyesinde olan ögrencilere temel sarf (fiil çekimleri) ve nahiv (cümle yapisi) konularini basit ve anlasilir örneklerle sunarim. Dilin mantigini kavratmaya, ezberden ziyade anlamaya yönelik bir yöntem izlerim. Ara seviyedeki ögrencilerle metin okuma, çeviri ve anlama becerilerini gelistirirken; ileri düzeydeki ögrencilerle edebi metinler, klasik fikih veya tefsir metinleri üzerinde çalisiriz.
Kullandigim kaynaklar arasinda modern Arapça kitaplari, klasik medrese müfredatina ait eserler (el-Avamil, Nahvu’l-Miry, Binâ, Maksud, Izhar vb.) ve dil ögrenimini kolaylastiran interaktif materyaller bulunur. Derslerde aktif katilimi tesvik eder, her konunun sonunda alistirmalar ve kisa degerlendirmeler yaparak ögrenmeyi pekistiririm.
Derslerde iletisimi ön planda tutarim; soru-cevaplarla ögrencinin aktif katilimini saglarken, güncel konular ve günlük yasamdan örneklerle dili pratige dökmeyi hedeflerim. Böylece Arapça sadece ögrenilen degil, yasanan bir dil olur.
Ögrencilerime yalnizca dil bilgisi degil, ayni zamanda Arapçanin kültürel ve dini baglami hakkinda da bilgiler sunarak kapsamli bir egitim sunarim. Derslerim hem online hem de yüz yüze olarak düzenlenebilir. Hedefiniz ister sinav basarisi, ister metin çözümleme, ister akici konusma olsun; ihtiyaçlariniza uygun bir yol haritasi belirleyerek birlikte ilerlemeyi hedefliyorum. Tabi ki kusursuz degilim fakat egitimin baska bir amaci da zaten budur iki taraf içinde ögrenmek yani ögretende ögrenir.