Özel dersler birebir ögretimde geçerli olan ögrencinin kendi kendine ögrenmesini saglayacak önemli ortamlardir. “Her birey özeldir.” yaklasimindan hareketle ögretmen model olarak ögrencinin bireysel farkliliklarini gözeterek basta, ögrenciyi tanimali-hedeften haberdar olmali-ögrencinin potansiyelini kesfetmesini gerektirecek materyallerle desteklemeli-derslerin disindaki süreçte ögrenciyi desteklemeli-ögrencinin günlük hayatinda da performansini kendi kendine açiga çikarmasini saglamali-dönüt ve geri bildirimlerle ögrenciyi desteklemeli- süreç boyunca hedef dogrultusunda elde edilen performansi degerlendirmeli-Bilginin ve becerinin kaliciligini ve transferini saglamalidir.
Sevgili ögrenciler, ögretmen olarak özel ders süreçlerinde önemsedigim en önemli basamak beklentilerinizi, hedeflerinizi ve hayallerinizi karsilamaktir. Bu yüzden özel olan ders veya ögretmenin kendisi degil siz ve içinde bulundugunuz yasamin ta kendisidir. Özel ders ögretmeni demek sadece dersini anlatarak ögrenciye bilgileri aktarmak degildir. Amaç ögretmenin konuyu anlattigi, ögrencilerin defterine aktardigi ezberci bir yaklasim sunmak degil, size göre en iyi yaklasimi belirlemek, yaratici, ögrendiklerini islevsel yaklasimla ortaya dökebilecegi bir yaklasim sunmaktir.