Derslerim, çocuklarin düsünce dünyalarini aktif sekilde harekete geçirecek yaratici drama yöntemleri üzerine kuruludur. Felsefeyi çocuklara aktirmanin en etkili yolu, onlarin merak duygusunu canli tutmak ve deneyimleyerek ögrenmelerini saglamaktir. Bu nedenle her ders üç temel asamada ilerler :
1. Isinma ve hazirlik asamasi
Dersin basinda çocuklarin derse adapte olmalarini saglamak amaciyla kisa, eglenceli ve hareket odakli drama oyunlari uygulanir. Bu asama, ögrencilerin odaklanmalarina, grup içinde güven ortami kurmalarina ve düsünsel sürece daha açik hale gelmelerine yardimci olur.
2. Kesif ve felsefi sorgulama asamasi
Felsefi bir tema (örnegin adalet, özgürlük , mutluluk, farklilik) üzerine bir hikaye, masal, görsel ya da drama canlandirmasi kullanilir. Çocuklar bu içerikle dogrudan deneyim yasar ve ardindan açik uçlu sorular araciligiyla sorgulama sürecine girerler. Yaratici drama burada, soyut kavramlarin somutlastirilmasi ve çocuklarin kendi bakis açilarini oyun yoluyla ifade etmeleri bir araçtir.
3.Paylasim ve degerlendirme asamasi
Her ögrenci düsüncelerini sözlü, yazili ya da dramatik yollarla ifade eder. Grup içinde fikirler tartisilir ,benzerlikler ve farkliliklar görülür. Bu asamada çocuklar hem kendi düsüncelerini yapilandirir hem de baskalarinin görüslerine saygi duymayi ögrenir.
Ders boyunca odak, bilgi aktarmaktan çok düsünme becerilerini gelistirmek, yaratici ve elestirel bakisi desteklemek ve çocuklarin kendilerini özgün biçimde ifade etmelerine alan açmak üzerinedir. Böylece felsefe, çocuklar için teorik bir konu olmaktan çikip günlük yasamla baglantili, dinamik ve keyifli bir ögrenme deneyimine dönüsür.