Fizik derslerimde ögrencinin aktif ögrenmesini merkeze alan, sorgulamayi ve anlamlandirmayi tesvik eden bir yaklasim benimsiyorum. Konulari yalnizca teorik anlatmakla kalmayip; günlük yasam örnekleriyle iliskilendirerek, ögrencilerin fizigi soyut bir ders degil, hayatin içinde bir araç olarak görmesini saglamayi hedefliyorum. Ögrenme sürecinde ögrencilerin hazirbulunusluk düzeylerini dikkate alarak farklilastirilmis ögretim teknikleri kullaniyor; kavram yanilgilarini belirlemek ve gidermek için yapilandirilmis geri bildirimler sunuyorum.
Derslerimi interaktif sunumlar, dijital simülasyonlar (PhET, GeoGebra gibi), Canva ile hazirladigim görsel materyaller ve Kahoot, Quizizz gibi oyunlastirma araçlariyla destekliyorum. Uygun kosullarda deney setleriyle fiziksel deneyler yaparak ögrencilerin gözlem ve çikarim becerilerini gelistirmeyi önemsiyorum. Gerek IB ve AP programlarina yönelik ileri düzey kavramsal anlatimlarla gerekse MEB müfredatina uygun sinav odakli çalismalarla çok yönlü bir ders isleyisi sunuyorum.
Ögrencilerle güvene ve saygiya dayali bir iliski kurmayi önemserim. Ögrenmenin ancak bu ortamda sürdürülebilir olduguna inaniyorum. Her ögrencinin ögrenme tarzi farkli oldugundan, bireysel ihtiyaçlari göz önünde bulundurarak ders temposunu ve yöntemleri esnek sekilde planlarim. Online veya yüz yüze derslerde, düzenli takip, motivasyon destegi ve çalisma planlamasi da sürece dâhil ettigim temel unsurlar arasinda yer alir.
Bogaziçi Üniversitesi’nde edindigim fizik egitimi altyapisi, dijital araç kullanim becerim, sanata ve tasarima olan ilgim; derslerime görsel zenginlik, disiplinlerarasi bakis açisi ve yaratici uygulamalar katmami sagliyor. Hedefim sadece sinav basarisi degil; ögrencinin bilime, özellikle de fizige olan ilgisini artirarak kalici ve anlamli ögrenme deneyimi yasamasina katki sunmak.
Derslerimde ögrencinin kendini ifade etmesi, soru sormasi, arastirma yapmasi ve denemesi için tesvik edici bir ortam yaratirim. Hatalarin ögrenmenin dogal bir parçasi oldugunu hissettirmeye çalisarak ögrencilerin özgüvenle katilim göstermesini saglarim. Ögrencilerimle birlikte düsünür, birlikte kesfederiz.
Ayni zamanda ögretim sürecine yaratici materyaller ve estetik bakis katmaya özen gösteririm. Görsel sanatlara olan ilgim sayesinde, ders anlatimlarimi daha dikkat çekici hâle getiriyor; özellikle kavramsal zorlanmalarin yasandigi konularda infografik ve animasyon destekli içerikler sunuyorum. Dijital araçlari yalnizca sunum araci olarak degil, ögrenme sürecini yapilandiran ve degerlendiren bütüncül bir parça olarak kullanmayi tercih ediyorum.
Fizik dersini yalnizca sinavlara hazirlik olarak degil, ayni zamanda ögrencinin kendini tanima, düsünme biçimini gelistirme ve hayati sorgulama araci olarak görüyorum. Bu yüzden ögretmenlige dair hedefim; ögrencilerime yalnizca akademik katki saglamak degil, ayni zamanda onlarin ögrenmeyi sevmelerine ve kendi potansiyellerine güvenmelerine yardimci olmak.