?? Derslerin Islenisi Hakkinda
Derslerimi tamamen ögrencinin seviyesine göre planliyorum. Öncelikle eksikleri belirliyor, ardindan konuyu sade ve anlasilir bir sekilde anlatiyorum.
Anlatimin hemen ardindan bol bol soru çözümü yaparak ögrencinin konuyu pekistirmesini sagliyorum. Çünkü ögrenmenin en kalici yolunun “aktif olarak soruya maruz kalmak” oldugunu düsünüyorum.
Gerekli durumlarda ek çalisma ve pekistirme ödevleri vererek ögrencinin konuyu iyice oturtmasina yardimci oluyorum.
Isteyen ögrenciler için sinav odakli bir çalisma yürütüyorum.
Derslerimde amaç sadece konuyu ögretmek degil; ögrencinin matematige karsi güvenini ve ilgisini artirmak. ?
?? Ek Açiklama
Simdiye kadar farkli yas gruplarindan ögrencilerle çalisma firsatim oldu. 5. siniftan lise düzeyine kadar özel dersler verdim, ancak özellikle ortaokul matematigine yönelmeyi amaçladim. Dershane deneyimim agirlikli olarak 8. sinif düzeyindeydi; bu süreçte farkli seviyelerdeki ögrencilerle çalisarak anlatim tarzimi gelistirdim.
Staj dönemimde ise 7. sinif ögrencileriyle dersler yürüttüm ve bu süreç bana ögrenciyle dogru iletisim kurmanin, sabirli olmanin ve konuyu basitlestirerek anlatmanin önemini gösterdi.
Her ögrencinin ögrenme biçiminin farkli oldugunu fark ettikçe, derslerimi buna göre sekillendirmeye gayret ettim.
Amacim, ögrencilerimin matematige olan bakisini degistirmek, konulari anlamalarini kolaylastirmak ve basarabileceklerine inanmalarini saglamak.
Matematigi sevdirmek benim için bir hedef degil, bir süreç — bu süreçte hem ögrencilerimle birlikte ögrenmeye hem de kendimi gelistirmeye devam ediyorum. ??