Ben dört yildir özel ders sektöründe çalismaktayim ve öncelikle derslerde kesinlikle göz kontagi kurmayi tercih ediyorum çünkü çocuklarin anlayip anlamadigini öyle daha rahat ölçebiliyorum. Derslerde genellikle belirli bir kitap üzerinden her ders sonu ödevlendirme yaparak daha efektif bir ortam olusturmaya gayret gösteriyorum eger bu devamliligi saglamazsam derslerde sürekli basa sarma gibi sikintilar olusabiliyor. LGS ögrencileri ve 5.6.7. Siniflar ödevlendirme konusunda daha hizli geri dönüs verebiliyor dersin kalitesine ve o anda ögrencinin anlayabilme kapasitesine bagli olarak. Su anda 5. Siniflarda bir konu anlatimi föyü ve bir soru bankasi kullanarak ilerliyorum ama altinci, yedinci, ve sekizinci sinif düzeyinde öncelikle fenomen gibi bir fasikül ve ek olarak en az 2 soru bankasi kullaniyorum çünkü yeni nesil soru bu zamanlarda çok daha rahat anlasiliyor. Önceki açiklamamda bahsettigim gibi eger çocuk ödevini yapmazsa ben ne anlatirsam anlatayim kendi anlatimim havada kalir. Bu sebeple soru bankasi benim özel derslerimde çok elzem. Benim derslerimde dikkat ettigim bir diger nokta çocukla birlikte ailesinin de dahil oldugu ortak bir whatsapp grubu kurarak hem çocugun kendi ödevlerinin sorumlulugunu hissedecek hem de bizim çocugun eksiklerini anlamamiz daha kolaylasacaktir. Ders içinde konuyu genellikle ilk olarak bol örnekle anlatirim çocuga agirlikli pas atarak, sonrasinda normal sorulardan 3-4 soru, orta seviye sorulardan yine 3-4 soru ve dersin sonuna yeni nesil beceri temelli sorulari da çözerek çocugun her soru tipine hakim olmasini saglamaya çalisiyorum. Burada önemli olan ders içinde çözdügüm soru tiplerini anlamasini sagladiktan sonra ögrenci sorulari ile bas basa kaldiktan sonra çözme hevesini kazandirmis olmak. Benim için önemli olan noktalar, ders içinde yaptiklarim ve çocuga yaklasim açisindan kendimce neler yaptigimi böyle açiklayabilirim