TEGV’de gönüllü egitmenlik yapmis biri olarak sunu söylemeliyim ki çocuklarinizin topluma kazandirilabilmesi konusunda, çocuklarinizla birebir ilgilenen iyi egitimcilerin katkisi oldukça önemlidir. Sosyoloji lisans ögrencisi ve çocuk alaninda çalisan biri olarak da eklemeliyim ki, çocuklarin birey olmalari, devamliligi söz konusu olan mesleklerini icra etmeleri, toplumdaki yerleri, istihdam alanlarini taniyabilmeleri için samimi, sefkatli ve iletisim yönünden oldukça güçlü egitimcilerle çalismalari gerektigini savunmaktayim. Egitimci olmak, yalnizca egitim vermek, birkaç saati doldurmak ve karsiliginda ücret talep etmenin çok daha ötesinde olmalidir. Iyi bir egitimci çocugun yapmak istediklerine, yapabileceklerinin ve açiga çikarabileceklerinin potansiyeline odaklanmalidir. Derslerime gelecek olursak, belirli metotlar üzerinde çalisarak ilerlemekteyim. Önceligim ögrencinin ne yapmak istedigi, hangi alanlarla problem yasadigi, hangi alanlara ilgisinin oldugunu tespit etmek. Sonraki asama ise derslerde kullanilacak materyalleri ögrencinin tercihine sunmak. Örnegin ögrenci yalnizca test çözme ile ilerlemekten sikilmis ve yeni anlatim tarzlari uygulansin isterse, ögrencinin ilgisini çekebilecek her türlü materyali seçenek olarak sunabilirim. Bir konunun hizla ilerlemesindense ögrenci tarafindan tam anlamiyla anlasilmis olmasi önceligimdir. Bunlarin disinda ögrenciyi sikmamak da önceliklerim arasinda yer almaktadir. Ögrenci üzerinde stres yaratmayacak fakat konuyu ögrenmesini pekistirecek türden ödevler ve alistirma örnekleri verebilirim. Bu hem ögrencinin nerede zorlandigini/basardigini gösterecektir hem de anlatilan konuda ögrenci kendi kendine kaldiginda ne yapabilecegini görmüs olacaktir. Genel olarak dersi anlatis biçimim bu yöndedir. Iletisim konusunda asla çekinmemelerini gerektiren bir tutumla ögrenciye yaklasmaktayim. Iletisim kurmak derslerimde oldukça önemli bir yer tutar. Daha önceki egitmenlik deneyimimde çocuklarin yas ortalamasi 8-9 idi. Bu durumda bazi derslerde onlarin derse olan ilgilerinin dagilmamasi adina ufak molalar verip çesitli oyunlar esliginde derse devam etmistim. Bu sayede çocuklar hem derse olan ilgilerini kaybetmiyorlar hem de dersin sikici bir sey olmadigini görüyorlar.