? Derslerimi Nasil Isliyorum? ?
Matematik derslerimde en büyük önceligim, ögrencilerimin konuyu yüzeysel degil, tam anlamiyla ögrenmesi. Çünkü yalnizca birkaç soru tipini çözmek yetmez; asil önemli olan, karsisina çikabilecek her türlü soruya öz güvenle yaklasabilmesi ve mantigini kullanarak çözebilmesidir. Bu yüzden derslerimde konunun temellerini saglam oturtmaya, ögrencimin anlamadigi hiçbir nokta birakmamaya özen gösteriyorum.
Konu anlatimindan sonra mutlaka soru çözümü ve bol pratik yapiyoruz. Her adimi birlikte degerlendiriyor, ögrencimin kendi düsünme sürecini gelistirmesine firsat taniyorum. Düzenli olarak ödevler veriyor, ögrencimin ilerleyisini yakindan takip ediyorum. Böylece sadece derste degil, ders disinda da ögrenme süreci devam etmis oluyor.
Her ögrencinin farkli bir ögrenme tarzi ve farkli bir seviyesi oldugunu biliyorum. Ilk dersten itibaren ögrencimin hangi noktada oldugunu tespit ederek, derslerimi tamamen ona özel bir sekilde planliyorum. Bu yaklasim sayesinde ögrenciler, hem eksiklerini hizla kapatabiliyor hem de güçlü olduklari konularda daha da ilerleyebiliyor.
?? 7 yillik ögretmenlik deneyimim boyunca ögrencilerimin en çok vurguladigi yönlerim:
• Sabirli olmam
• Eglenceli ve anlasilir anlatim tarzim
• Ögrencilerimin özgüvenini artirmam ve matematige karsi duyduklari korkuyu azaltmam
Ayrica derslerimde yalnizca matematik degil, okudugunu anlama becerisine de çok önem veriyorum. Çünkü Türkçe ve matematik bir bütündür; anlamadan çözmek, ögrenmenin önündeki en büyük engeldir. Özellikle yeni nesil sorularda bunun önemini fazlasiyla görüyoruz ve ögrencilerimi bu konuda da destekliyorum. Gerektiginde ögrencilerime okuma çalismalari ve özel ödevler vererek bu yönlerini de destekliyorum.
Benim için matematik sadece sayilarla ugrasmak degil; ayni zamanda sistemli düsünme, problem çözme ve özgüven gelistirme süreci. Bu yüzden derslerimde ögrencilerime yalnizca matematik ögretmekle kalmiyor, ayni zamanda onlara ögrenmenin keyifli bir yolculuk oldugunu da gösteriyorum. ??