Her çocugun ögrenme biçimi farklidir, özellikle özel ögrenme güçlügü yasayan çocuklar için bu fark çok daha belirgindir. Bu nedenle derslerimi her ögrencimin bireysel ihtiyaçlarina göre sekillendiriyor, onlarin ögrenme hizina, dikkat seviyesine ve ilgi alanlarina uygun yöntemlerle ilerliyorum.
Okuma-yazma egitiminde ses temelli, hece yöntemi ve fis yönteminden çocugun seviyesine uygun olani seçiyorum. Sesleri tanima, heceleme, görsel destekli fis çalismalari ve çoklu duyulara hitap eden etkinliklerle çocugun harfleri tanimasini, sesleri ayirt etmesini ve kelime olusturmasini sagliyorum. Renkli kartlar, oyunlastirilmis etkinlikler, ritim ve hareket içeren çalismalardan faydalanarak dersi daha eglenceli ve akilda kalici hale getiriyorum. Tekrar ve pekistirme bu süreçte çok önemli oldugu için her ögrenciyle düzenli, sabirli ve planli bir sekilde ilerliyorum.
Eger ögrencimin ince motor becerilerinde zorluk varsa, yazma sürecine baslamadan önce bu alana yönelik destekleyici etkinlikler yapiyor, parmak kaslarini güçlendirecek oyunlar ve çizim çalismalariyla onu yazmaya hazirliyorum.
Erken matematik çalismalarinda ise sayi farkindaligi, ritmik sayma, nesne gruplama, basit toplama-çikarma gibi temel kavramlari eglenceli ve somut materyallerle isliyorum. Bloklar, sayi kartlari, parmak kuklalari ve günlük yasamdan örnekler kullanarak çocuklarin matematiksel düsünmeyi deneyimlemesini sagliyorum. Sayilarin sadece semboller degil, anlami olan kavramlar oldugunu kavratmaya çalisiyorum.
Özel ögrenme güçlügü yasayan çocuklarla çalismak sabir, anlayis ve istikrar gerektirir. Bu alandaki deneyimimle çocugun sadece akademik becerilerine degil, özgüvenine ve ögrenmeye karsi tutumuna da olumlu katki sunmayi hedefliyorum. Her küçük ilerlemeyi büyük bir basari olarak görüyor, ögrencimin ögrenme sürecinde yaninda olmaktan büyük mutluluk duyuyorum.
Amacim; çocugun kendine güvenerek, kendi hizinda ögrenmesini saglamak ve ögrenmeyi keyifli bir deneyime dönüstürmektir.
Kisacasi ögrencimin bireysel ihtiyaçlarina yönelik program olusturuyor ve ilerliyorum.