Derslerime sadece bilgi aktarmak için degil, ögrenmeyi sevdirmek ve kalici hale getirmek için baslarim. Amacim, ögrenciye sadece konuyu degil, konunun neden önemli oldugunu, ne ise yaradigini ve hayatla bagini da göstermek.
Her ögrencinin farkli sekilde ögrendigini bilirim. Bu yüzden derslerimde çesitli yöntemler kullanirim:
Anlatim – Konuyu sadelestirerek açiklarim, örneklerle desteklerim.
Soru-cevap – Ögrenciyi derse katar, düsünmeye tesvik ederim.
Görsel materyaller – Haritalar, semalar, videolar gibi destekleyici kaynaklarla dersi zenginlestiririm.
Oyunlastirma – Özellikle küçük yas gruplarinda ögrenmeyi eglenceli hale getiririm.
Tekrar ve pekistirme – Her konunun ardindan kisa tekrarlarla bilginin kaliciligini saglarim.
Bireysel takip – Geriye düsen ögrenciyi asla geride birakmam, onun hizina uygun destek sunarim.
Derslerimin içerigi müfredata uygundur ama sadece kitapla sinirli kalmam. Gerçek hayatla iliskilendirir, ögrencinin merakini tetiklerim.
Ögrencimin sesi duyulsun isterim; konussun, sorsun, hata yapsin ama ögrensin.
Yillar içinde edindigim tecrübeyle gördüm ki:
Ögretmen dersi anlatirken degil, ögrenci anladiginda basarilidir.
Ve ben her ögrencimin basarili olabilecegine inanarak derse baslarim.