Karsilikli konusma sonrasi ögrencilerime basitten zora dogru 10-15 soruyu yazili yada sözlü olarak sorarim.. ,Verdigi yanitlara göre ögrencinin hazir bulunusluluk seviyesini anlar ve hangi konuda yetersiz oldugunu kendisine sorarim. Gittigi okullar ve aldigi kurslardaki deneyimlerinden söz etmesini isterim.. Yasadigi zorluklari bana anlatmasini isterim... ögrencinin Türkçe hakimiyetini anlamaya çalisirim... Kendilerini Ingilizce konusturacak resimli bir grafik/tablo gösterir, o tablo hakkinda sorulu cevapli bir sohbette bulunuruz. Ögrencide bir rahatlama ve öz güven saglamaya çalisirim. Dinleme (listening) çalismalari çok sayida yapariz. Bu esnada tellaffuz ve gramer eksikligini de bulur onaririz. Çesitli interaktif uygulamalar sayesinde kisa zamanda birçok kelime ögrenebiliriz. Verecegim ödevleri/etkinlikleri kisa sürede yapabilmeleri için bilgisayar kullanimi/excel/word/paint ve zoom kullanimini önemsiyorum.
30 yillik ögretmenligim boyunca bir çok alanda hala hatirimi soran, yolda beni görünce selamini esirgemeyen ögrenciler yetistirdim .