Marmara Üniversitesi Türk Dili ve Edebiyati 3. sinif ögrencisiyim. Herhangi bir kurumda çalismiyorum ancak ögrencilere özel ders veriyorum. Alanima duydugum ilgi ve sahip oldugum akademik birikimle ögrencilere etkili, keyifli ve verimli dersler sunuyorum. Derslerimde ögrencinin seviyesini ve ihtiyaçlarini merkeze alirim. Her ögrencinin ögrenme biçimi farkli oldugu için yöntemlerimi bireye özel belirlerim. Anlatim, soru-cevap, örnek metin incelemeleri, görsel materyaller ve uygulamali etkinliklerle konulari kalici hale getirmeyi hedeflerim.
Ögrencilerimin yalnizca konuyu anlamasini degil, ayni zamanda edebiyati sevmelerini de isterim. Bu nedenle derslerimde iletisime, motivasyona ve özgüven gelisimine önem veririm. Yasa bagli okunmasi gereken kitaplarin okunmasi hususunda tavsiyeler veririm. Sinav odakli çalisan ögrenciler için konu anlatimiyla birlikte soru çözümüne agirlik veririm; okul destekli çalisan ögrenciler içinse müfredatla uyumlu ilerlerim. Varsa ödevlerinde ve projelerinde onlara yardimci olurum. Birlikte yeni fikirler üretiriz.
Amacim, ögrencilerimin Türkçe’yi dogru, etkili ve bilinçli kullanmalarini saglamak; ayni zamanda onlari düsünmeye, yorum yapmaya ve kendi cümleleriyle ifade etmeye tesvik etmektir. Anlama çok önem veririm çünkü anlam olmadan sadece Türkçe ve Türk Dili Edebiyati dersleri degil hiçbir ders basariyla sonuçlanamaz. Tüm dersler için anlama kabiliyeti ilk siradadir. Disiplinli, sabirli ve pozitif bir ögretmen olarak, ögrenmeyi keyifli bir sürece dönüstürmeyi hedefliyorum. Basariyi adim adim, birlikte insa edecegimize inaniyorum.
Yakin çevremde oturan ögrencilerimle yalnizca çevrim içi degil, yüz yüze çalismayi da tercih ediyorum. Uygun oldugumuz zamanlarda bir kütüphane ya da sessiz bir kafede bulusarak derslerimizi birlikte isleyebiliriz. Bu sayede ögrencinin dikkatini toplamak, motive etmek ve verimi artirmak çok daha kolay oluyor. Samimi bir ögrenme ortaminda, ögrencinin derse aktif katilimini saglayarak ögrenmeyi pekistiriyorum. Yüz yüze egitim her zaman daha etkilidir.