Derslerimi ögrencinin seviyesine ve ihtiyaçlarina göre planliyorum. Ilk dersimizde, ögrencinin eksiklerini belirlemek ve nasil bir yol izleyecegimizi netlestirmek için küçük bir seviye tespiti yapiyorum. Ardindan asagidaki yöntemlerle süreci sekillendiriyorum:
1. Ögrenciye Özel Ögretim Plani
Her ögrencinin ögrenme hizi, ilgi düzeyi ve ihtiyaçlari farklidir. Bu yüzden herkese ayni yöntemi uygulamak yerine, kisisellestirilmis bir plan çikariyorum. Konu siralamasini ögrencinin eksiklerine göre düzenliyor, gerektiginde konular arasinda geçis yaparak daha etkili bir ögrenme sagliyorum.
2. Konunun Mantigini Anlatma Odakli Egitim
Ezberci yöntemlerden uzak duruyorum. Önceligim, ögrencinin konunun mantigini kavramasi. Bu sayede benzer sorular karsisinda ne yapmasi gerektigini bilen, çözüm üretme becerisi yüksek bireyler yetistirmeyi amaçliyorum.
3. Anlasilir ve Sade Anlatim
Ögrencinin yasina ve seviyesine göre dili sadelestiriyorum. Soyut matematik kavramlarini günlük yasam örnekleriyle somutlastirarak kaliciligi artiriyorum. Karmasik konulari adim adim ilerleyerek ve bol örnek çözerek pekistiriyoruz.
4. Aktif Katilim ve Soru Çözümü
Dersler boyunca ögrencinin sadece dinleyen degil, aktif katilan bir birey olmasina özen gösteriyorum. Konu anlatimi sonrasi bol soru çözümü yaparak ögrenmeyi pekistiriyoruz. Sorularin her biri detaylica açiklaniyor; sadece cevabi degil, neden o yolun izlendigi anlatiliyor.
5. Takip ve Geri Bildirim
Ögrencinin gelisimini düzenli olarak takip ediyorum. Haftalik ya da aylik degerlendirmeler yaparak hem ögrenciye hem veliye geri bildirim sagliyorum. Bu, ögrencinin ilerleyisini görmek açisindan çok önemli.
Okul ortaminda edindigim deneyim, bana her ögrencinin farkli bir ögrenme dili oldugunu ögretti. Sabirli, destekleyici ve güven veren bir ögretmen-ögrenci iliskisi kurarak ögrencinin özgüvenini artirmayi öncelikli hedefim olarak görüyorum. Ayrica kendim de sinavlara hazirlanan bir ögretmen oldugum için sinav stresini, zaman yönetimini ve dikkat gereksinimlerini çok iyi anlayabiliyorum.