Almanca çogu ögrenci için zor bir ders olarak gözükse de aslinda ögrenmesi süreç gerektiren bir merdiven. Derslerimde öncelikle ögrencinin seviyesini ve nerelerde eksiginin oldugunu tespit ediyorum. Daha sonra seviyesine göre kaynak ve gerekli materyalleri temin ediyorum. Örnek olarak A1 seviyeside Menschen kitabini kullaniyorum ve o kitabin içinde dinleme, konusma, yazma ve okuma gibi dili tamamiyla ögrenmek için 4 temel beceri bulunuyor. Bu kitabin yani sira ögrencimle beraber ögrencimle birlikte ögrendigimiz kelimeleri ve kaliplari sürekli tekrar ediyorum. Sonraki dersin ilk 10 dakikasinda bir önceki dersin tekrarini yapip geçmis bilgileri pekistiriyoruz. Ögrencime acele etmemesi gerektigini vurguluyorum. Çünkü bir dil bir gün, bir hafta veya bir ayda tamamen ögrenilmez. Bunun için belirli bir süreç gerekiyor ve dil ögrenmeyi asla elden birakmamak gerekiyor. Aksi taktirde dil geriler ve bu da hiçbir ögrencinin istedigi bir durum degildir. Bu felsefeyi ögrencilerime asiliyorum ve gayretli olmalarini tesvik ediyorum. Daha önce 2 ögrencime özel ders vermis bulundum. Ilk verdigim özel derste ögrencimin Almancasi yok denecek kadar azdi ve ögrencimi A1 düzeyinden B1 düzeyine tasiyarak okudugu bölümün hazirlik sinavini geçmesine vesile oldum. Digerinde ise ögrencim Goethe Zertifikat A2 sertifika sinavini basariyla tamamladi.