Yillardir dilin sadece kurallarini degil, ayni zamanda ritmini, ruhunu ve stratejisini ögretiyorum. YDS, YÖKDIL, YDT, TOEFL ve IELTS gibi sinavlara hazirlik sürecinde, ögrencilerime yalnizca dogru cevaplari degil, dogru düsünme biçimini kazandirmayi hedefliyorum. Her dersim; akademik basariyi hedefleyen ama ezberden uzak, baglama dayali ve senaryo tabanli bir anlatimla ilerler. Çünkü sinavlar geçicidir, ama dil becerisi kalicidir.
Derslerimde özgün materyaller, akademik kelime listeleri, çeviri teknikleri, deneme çözüm analizleri ve gerçek sinav senaryolari kullanirim. Örnegin, bir ögrencim YÖKDIL'de üç kez basarisiz olmusken, birlikte yürüttügümüz anlam odakli okuma stratejileri ve haftalik deneme çözüm analizleriyle 10 hafta içinde 42 puandan 72 puana ulasti. Bir diger ögrencim, IELTS speaking bölümünde kendini sürekli tekrar ettigini fark edemiyordu. Role-play senaryolari ve kelime çesitliligi artirmaya yönelik çalismalarla 6.0 bandindan 7.5’e çikti.
TOEFL ögrencilerimle özellikle essay yaziminda “sablon ezberi”nden uzak durup, baglama uygun fikir gelistirme ve örnekleme becerilerini gelistiriyoruz. Sadece sinavi geçmek için degil, akademik düzeyde Ingilizceyle düsünebilmek için çalisiyoruz.
Her ögrencimle birlikte hedeflerine özel bir yol haritasi çizerim. Bu yolculukta onlarin hem egitmeni, hem yol arkadasi olurum. Dili yalnizca ögrenilen bir konu degil, kullanilan bir beceriye dönüstürürüz.
Disiplinli ama ilham verici bir ögrenme ortaminda, basari tesadüf degil, planli bir yolculuk haline gelir.
Ayni zamanda motivasyonel teknikleri, bilissel farkindalik stratejilerini ve hata analizi yöntemlerini dersin dogal akisina dahil ederek, ögrencinin kendini tam anlamiyla kesfetmesini de desteklerim. Çünkü iyi bir sinav sonucu sadece bilgiden degil, özgüvenden, stratejiden ve sürdürülebilir bir ögrenme sisteminden dogar.
Ben, hedefleri olan ögrencilerle ayni yolda yürümeyi bilen; sadece bir ögretmen degil, basariya giden sürecin aktif bir mimariyim.