Ögretmenlikte en temel yaklasimim, ögrenciyi merkeze alan bir anlayisi benimsemek oldu. Her dersin, sadece bilgi aktarma degil; düsünmeyi gelistirme, ifade becerilerini artirma ve özgüveni besleme alani olduguna inaniyorum. Bu yüzden derslerimi islerken ezberden çok anlamaya, tek yönlü anlatimdan çok etkilesime dayali bir yöntem izliyorum.
Konuya baslamadan önce ögrencilerin seviyelerini ve ilgilerini yokluyor, mümkün oldugunca günlük yasamla baglanti kurmaya çalisiyorum. Anlatimi kisa tutarak soru-cevap, tartisma, canlandirma ve yaratici yazma gibi yöntemlerle ögrencilerin derse katilimini sagliyorum. Türkçe derslerinde özellikle metin çözümlemelerinde sadece anlami degil; alt metni, karakter analizlerini ve yazarin niyetini tartisarak ögrencinin elestirel düsünmesini tesvik ediyorum.
Ders sonunda kazanimlari birlikte degerlendiriyor, eksik kalan noktalari tespit edip bir sonraki derse bu geri bildirimlerle hazirlaniyorum. Her ögrencinin farkli bir ögrenme tarzi oldugunu göz önünde bulundurarak, farkli yöntem ve materyallerle süreci zenginlestiriyorum.
Benim için ders, sadece müfredati tamamlamak degil; ögrencinin hayatina gerçekten dokunabilmektir.
Ayrica teknolojiden de aktif sekilde faydalaniyorum. Görsel içerikler, dijital platformlar ve egitsel oyunlarla ögrenmeyi hem eglenceli hem kalici hâle getiriyorum. Ögrencilerin kendilerini ifade edebilecekleri güvenli bir sinif ortami olusturmaya çalisiyor, her birini birey olarak degerli hissettirmeyi önemsiyorum. Bu sayede sadece akademik degil, duygusal ve sosyal gelisimlerine de katki sunuyorum. Ögretmenlik, bana göre sadece bir meslek degil; bir gönül isi ve yasam biçimidir.
Her dersin sonunda küçük degerlendirme etkinlikleriyle konunun ne kadar kavrandigini ölçmeye çalisirim. Bu kimi zaman kisa bir yazili ifade, kimi zaman sözlü bir geri bildirim, kimi zaman da yaratici bir etkinlik olur. Geri bildirimi sadece ögrenciye degil, kendime de veririm.
Mesleki gelisime önem veririm; seminer, atölye ve egitimleri takip ederek kendimi sürekli güncellerim. Ögrencilerime layik olmak isterim.