:
Ders Isleyis Tarzim ve Egitim Yaklasimim
Ders isleyisimde ögrencilerin yas grubu, ilgi alani ve ögrenme stilini dikkate alarak farkli ögretim yöntemleri kullanmaya özen gösteririm. Özellikle çocuklar için dersleri eglenceli ve dikkat çekici hâle getirmek amaciyla animasyonlu slaytlar, resimli görseller ve oyun temelli etkinlikler tercih ederim. Ögrencilerin derse aktif katilim saglamasi ve konulari daha kolay kavrayabilmesi için dersleri tekdüze anlatimlardan uzak, hareketli ve etkilesimli biçimde islerim. Derslerin sadece bilgi aktarilan bir ortam degil, ayni zamanda keyifli ve ögretici bir deneyim olmasini önemserim.
Bazi konular ve ders anlari ise daha ciddi ve disiplinli sekilde ilerlemeyi gerektirebilir. Böyle durumlarda da ögrencinin yasina, seviyesine ve ihtiyaçlarina uygun yöntemler kullanarak dikkatini toplamaya yönelik teknikler uygularim. Benim için her ögrenci özeldir ve herkesin farkli ögrenme biçimleri olduguna inanirim. Bu yüzden ilk derslerde ögrenciyi yakindan tanimayi, neleri sevip sevmedigini, hangi yöntemlerle daha iyi ögrendigini ögrenmeyi öncelikli hedef olarak belirlerim.
Örnegin, 5. ve 6. sinifa giden iki kardesim var ve onlarin derslerini ben çalistiriyorum. Her ikisinin de sevdigi ve verim aldigi yöntemler birbirinden tamamen farkli. Biri oyunlar ve animasyonlardan hoslanirken, digeri daha sessiz, yazili ve görsel agirlikli çalismayi tercih ediyor. Ben de onlara uygun sekilde ders planlamasi yapiyor ve egitim veriyorum. Bu sayede dersler hem verimli hem de ögrencilerin severek katildigi bir ortam hâline geliyor. Ögrencinin ihtiyaçlarini anlamak ve onun ögrenme stiline göre ders islemek benim ögretmenlik anlayisimin temelini olusturuyor.
Yani özetleyecek olursam ilk ders çocuk ile görüsme yaparim neyi sevip sevmedigini ve onu taniyip ondan sonra ona göre bir çalisma yöntemi ya da iste ögretme yöntemi gelistirip ona göre ders yapariz