Merhaba, ben Nurdan GÜREL,
Türkçe Ögretmenligi alaninda lisans ve yüksek lisans egitimimi basariyla tamamladim. Akademik çalismalarim süresince özellikle yabancilara Türkçe ögretimi, dil edinimi, dil ögretiminde yöntem ve teknikler gibi alanlara yogunlastim.
Yabancilara Türkçe ögretimi sertifikasina sahibim. Yunus Emre Enstitüsü’nde uzun yillar çevirim içi dersler verdim. Bu baglamda farkli dil düzeylerine ve ögrenme stillerine sahip ögrencilere yönelik ögretim stratejileri gelistirme konusunda deneyim kazandim. Derslerimi, ögrencilerin bireysel farkliliklarini, ögrenme hizlarini ve kültürel arka planlarini gözeterek planliyor ve iletisimsel dil ögretimini merkeze aliyorum.
Dil ögretiminin yalnizca yapisal bilgilerin aktarimindan ibaret olmadigina, ayni zamanda bir kültürün, bir düsünce biçiminin de aktarimi olduguna inaniyorum. Bu nedenle, derslerimde kültürel unsurlara da yer vererek ögrencilerimin dili hem islevsel hem de anlamli bir sekilde ögrenmelerini hedefliyorum.
Her yas grubuyla çalisma firsati buldum. Her kademeden ögrenciler için farkli yöntemler gelistirerek onlarin seviyelerine ve ilgi alanlarina uygun içerikler hazirladim. Hem yüz yüze hem çevrim içi ögretim süreçlerinde esnek, ögrenci merkezli ve motive edici bir yaklasimi benimsiyorum.
Ayrica, yabancilara Türkçe ögretimi alaninda her yas grubuna hitap eden özgün bir etkinlik kitabinin yazar kadrosunda bulundum. Bu kitapta dil ögretimini oyun, görsel materyal, günlük yasam diyaloglari ve tematik etkinliklerle destekleyen içerikler sunarak ögrenmeyi daha kalici ve eglenceli hale getirmeyi amaçladim.
Amacim, Türkçeyi ögrenen bireylerin dilsel yeterliklerini sistemli, etkili ve sürdürülebilir bir biçimde gelistirmelerine katki sunmak ve onlari Türkçe ile daha derin bir bag kurmaya tesvik etmektir.