Merhaba, ben Nurdan GÜREL,
Türkçe Ögretmenligi alaninda lisans ve yüksek lisans egitimimi basariyla tamamladim. Akademik çalismalarim süresince özellikle yabancilara Türkçe ögretimi, dil edinimi, dil ögretiminde yöntem ve teknikler gibi alanlara yogunlastim.
Yabancilara Türkçe ögretimi sertifikasina sahibim. Yunus Emre Enstitüsü’nde uzun yillar çevirim içi dersler verdim. Bu baglamda farkli dil düzeylerine ve ögrenme stillerine sahip ögrencilere yönelik ögretim stratejileri gelistirme konusunda deneyim kazandim. Derslerimi, ögrencilerin bireysel farkliliklarini, ögrenme hizlarini ve kültürel arka planlarini gözeterek planliyor ve iletisimsel dil ögretimini merkeze aliyorum.
Dil ögretiminin yalnizca yapisal bilgilerin aktarimindan ibaret olmadigina, ayni zamanda bir kültürün, bir düsünce biçiminin de aktarimi olduguna inaniyorum. Bu nedenle, derslerimde kültürel unsurlara da yer vererek ögrencilerimin dili hem islevsel hem de anlamli bir sekilde ögrenmelerini hedefliyorum.
Her yas grubuyla çalisma firsati buldum. Her kademeden ögrenciler için farkli yöntemler gelistirerek onlarin seviyelerine ve ilgi alanlarina uygun içerikler hazirladim. Hem yüz yüze hem çevrim içi ögretim süreçlerinde esnek, ögrenci merkezli ve motive edici bir yaklasimi benimsiyorum.
Ayrica, yabancilara Türkçe ögretimi alaninda her yas grubuna hitap eden özgün bir etkinlik kitabinin yazar kadrosunda bulundum. Bu kitapta dil ögretimini oyun, görsel materyal, günlük yasam diyaloglari ve tematik etkinliklerle destekleyen içerikler sunarak ögrenmeyi daha kalici ve eglenceli hale getirmeyi amaçladim.
Amacim, Türkçeyi ögrenen bireylerin dilsel yeterliklerini sistemli, etkili ve sürdürülebilir bir biçimde gelistirmelerine katki sunmak ve onlari Türkçe ile daha derin bir bag kurmaya tesvik etmektir.
Hello, I’m Nurdan GÜREL,
I successfully completed both my undergraduate and graduate studies in the field of Turkish Language Teaching. During my academic journey, I particularly focused on areas such as teaching Turkish as a foreign language, language acquisition, and the methods and techniques of language instruction.
I hold a certificate in Teaching Turkish as a Foreign Language. For many years, I taught online classes through the Yunus Emre Institute. In this context, I gained valuable experience in developing instructional strategies tailored to students with varying language levels and learning styles. I plan my lessons by taking into account students’ individual differences, learning pace, and cultural backgrounds, with a primary focus on communicative language teaching.
I believe that language teaching is not merely the transmission of structural knowledge, but also the conveyance of a culture and a way of thinking. For this reason, I incorporate cultural elements into my lessons to ensure that my students learn the language in both a functional and meaningful way.
I have had the opportunity to work with learners of all age groups. By developing diverse methods for students at different levels, I have prepared content that suits their language proficiency and areas of interest. In both face-to-face and online learning environments, I adopt a flexible, student-centered, and motivating approach.
Additionally, I was part of the authoring team of an original activity book designed for teaching Turkish to foreigners across all age groups. In this book, we aimed to make learning more permanent and enjoyable by supporting language teaching with games, visual materials, everyday dialogues, and thematic activities.
My goal is to help learners of Turkish systematically, effectively, and sustainably develop their language skills, and to encourage them to build a deeper connection with the Turkish language.