Merhaba!
Ben 9 yillik deneyime sahip bir matematik ögretmeniyim. Üniversite dönemimden itibaren hem okul derslerinde hem de özel derslerde birçok ortaokul ve lise ögrencisiyle çalisma firsatim oldu. Her ögrencinin farkli bir ögrenme biçimi oldugunu biliyor ve derslerimi buna göre planliyorum.
Derslerimde nasil bir yol izliyorum?
1. Temel Analiz: Ilk derslerde ögrencinin konu eksiklerini, güçlü oldugu alanlari ve ögrenme tarzini belirliyorum.
2. Konu Anlatimi: Konulari sade, anlasilir bir dille; örneklerle ve günlük yasamla iliskilendirerek anlatiyorum.
3. Soru Üzerinden Ögretim: Konunun hemen ardindan farkli seviyelerde sorularla hem kavrama hem de uygulama becerilerini gelistiriyoruz.
4. Pratik – Pekistirme – Yorum: Sadece islem degil, özellikle TYT-AYT tarzi sorularla mantik yürütme ve yorumlama yetenegini gelistiriyoruz.
5. Motivasyon ve Takip: Ögrencinin moral durumunu önemsiyorum. Hedef belirleme, zaman yönetimi ve düzenli tekrar konularinda da rehberlik yapiyorum.
Derslerin Dinamigi:
Aktif katilimi tesvik ederim. Ögrenci sadece dinlemez, düsünür, çözer, anlatir.
Ögrenci konuyu anladiginda degil, soruyu çözdügünde ögrenmis olur. Bu nedenle bol uygulama yaptiririm.
Zorlandigi konulari farkli yöntemlerle tekrar anlatirim; her ögrenciye uygun bir yol mutlaka vardir.
Kullandigim Yöntemler
Analoji ve günlük örneklerle kavramsal anlatim
Grafik, tablo ve görsellestirme teknikleri
Düzeyine uygun özgün sorularla ilerleme takibi
Gerektiginde mini denemeler ve haftalik hedefler
Amacim sadece not yükseltmek degil, matematige olan bakis açisini degistirmek. Basarinin özgüvenle basladigini biliyorum, bu yüzden ögrencinin yaninda bir ögretmen kadar bir yol arkadasi da oluyorum.