Derslerimde en önem verdigim nokta ögrencinin seviyesini anlamak ve ihtiyaçlarini dogru tespit etmektir. Ilk derste kisa bir degerlendirme yaparak ögrencinin hangi konularda güçlü, hangi konularda ise destege ihtiyaç duydugunu belirlerim. Bu sayede süreci daha verimli ve hedef odakli planlayabilirim. Ögrencinin eksiklerini kapatirken ayni zamanda konular arasinda baglantilar kurmasina da yardimci olurum.
Kimya ve matematik derslerini islerken karmasik gibi görünen kavramlari küçük adimlara bölerek, günlük yasamdan örneklerle açiklamayi tercih ederim. Ögrencinin anlamakta zorlandigi noktalari farkli yöntemlerle tekrar eder, kavramin farkli açilardan anlasilmasini saglarim. Bu süreçte bol soru çözümü yaparak bilgiyi pekistirir ve ögrencinin pratik kazanmasini saglarim. Ögrencinin derse aktif katilim göstermesi benim için çok önemlidir; yalnizca dinleyen degil, soran, tartisan ve birlikte çözümler üreten bir ögrenme ortami kurmayi hedeflerim.
Ayrica her dersin sonunda kisa özetler ve küçük alistirmalarla ögrenmenin kaliciligini artiririm. Düzenli tekrarin ve disiplinli çalismanin basariyi getirdigine inanirim. Ögrenciyi yalnizca sinavlara degil, ayni zamanda problem çözme becerisi ve analitik düsünme aliskanligi kazanmaya da hazirlarim.
Simdiye kadar arkadaslarima ve küçük yas gruplarina ders anlatarak deneyim kazandim. Bu süreç bana, her ögrencinin farkli bir ögrenme tarzi oldugunu ve ögretmenin esnek bir yaklasim gelistirmesi gerektigini ögretti. Kendimi sabirli, motive edici ve uyum saglayabilen bir ögretmen olarak tanimlarim. Ortaokul ve lise ögrencilerine kimya ve matematik derslerinde destek vererek onlarin akademik basarilarini artirmayi amaçliyorum.