Alanimda uzman bir ögretmenim ve 5 yili askin süredir hem okul derslerine hem de sinav hazirlik süreçlerine yönelik özel birebir dersler veriyorum. Son 2 yildir da çevrimiçi (online) derslerle farkli sehirlerdeki ögrencilerle de çalisiyorum. Kayseri’de yasayan ögrenciler için yüz yüze, diger sehirlerde yasayan ögrenciler içinse online dersler yapiyoruz ve tüm derslerim birebir ilerliyor. Böylece ögrenci hem bireysel ilgilenildigini hissediyor hem de kendi temposuna uygun, esnek bir ögrenme ortami buluyor.
Ders planlarimi ögrencinin ihtiyaçlarina göre olustururum. Önce eksiklerini tespit eder, ardindan bu eksiklikleri gidermeye yönelik bir yol haritasi çizerim. Analiz, problem çözme, uygulama becerileri gibi alanlarda çalismalar yaparak ögrencimin yalnizca konuyu ögrenmesini degil, ögrendiklerini nasil uygulayacagini da kavramasini hedeflerim. Böylece ögrenci yalnizca belli konulari çalismakla kalmaz; bir akademik sürecin nasil yürütülecegini, nasil planli ve verimli çalisilacagini da ögrenir. Biz egitimcilerin deyisiyle “ögrenmeyi ögrenir”.
Matematik dersi çogu zaman sadece konu anlatimi ya da soru çözümü gibi algilansa da aslinda çok daha fazlasidir. Konular birbirini takip eden ve bir sistem olusturan bir zincir gibidir. Bu zincirdeki bir halkada eksiklik olmasi, sonraki konularin anlasilmasini zorlastirabilir. Bu nedenle matematikte bütün–parça iliskisini dikkate almak çok önemlidir. Özel derslerde benim önceligim, ögrencinin hangi konularda zorlandigini ortaya çikarip eksiklerini tamamlamasina destek olmaktir.
Kalabalik siniflarda her ögrenciyle tek tek ilgilenmek ne yazik ki mümkün olmayabiliyor. Özel ders, bu açigi kapatarak tamamen kisiye özel bir içerik sunar. Böylece ögrenci hem daha hizli ilerler hem de matematikten korkmak yerine onu anlamaya ve sevmeye baslar. Uzun vadede bu yaklasim ögrencinin özgüvenini artirir, sinavlarda ve okul derslerinde daha basarili olmasina büyük katki saglar.
Eğitim: dereceler, kurslar ve sertifikalar