Derslerimi ögrencinin seviyesine, ögrenme tarzina ve hedeflerine göre planliyorum. Sosyal Bilimler derslerini yalnizca bilgi aktarmak degil; düsünmeyi, sorgulamayi ve anlamlandirmayi ögretmek için bir araç olarak görüyorum.
Tarihi olaylari ezberleterek degil, hikâyelestirerek ve neden-sonuç iliskileriyle islerim. Örnegin, bir savasin sadece tarihini degil, toplumsal etkilerini ve insan hikâyelerini tartisarak ögrencinin empati ve analiz becerilerini gelistiririm. Cografya derslerinde kavramlari somutlastirmak için haritalar, görseller ve Google Earth gibi araçlar kullanirim. Felsefede ise Sokratik yöntemle ilerlerim; ögrencinin kendi düsüncesini olusturmasini tesvik edecek sorular sorarim. “Sizce bu adil miydi?” gibi sorularla derin düsünme becerilerini desteklerim.
Zihin haritalari, kavram aglari ve karsilastirmali analizler ile konular arasi baglanti kurmalarini saglarim. Her dersin sonunda mini quiz’ler veya kisa soru-cevaplarla bilgiyi pekistirir, eksik kalan noktalari tekrar ederiz.
Ögrencinin sadece sinavlara degil, hayata hazirlanmasini önemsiyorum. Anlatimim sade, etkili ve etkilesime açiktir. Ögrencinin konuyu kendi kelimeleriyle ifade etmesini saglamak benim için basari ölçüsüdür. Derslerimde güven, iletisim ve merak duygusunu canli tutmaya özen gösteririm.