Tarih derslerimde ögrencilerime sadece geçmisi ögretmekle kalmam, ayni zamanda düsünmeyi, sorgulamayi ve olaylar arasindaki baglantilari kurmayi da hedeflerim. Benim için tarih, ezberlenmesi gereken bir bilgi yigini degil; içinde yasadigimiz dünyanin neden böyle oldugunu anlamamizi saglayan bir rehberdir. Derslerimi islerken ögrencinin aktif katilimini ön planda tutarim. Anlatimlarimda konulari sade ve anlasilir bir sekilde ele alir, karmasik olaylari sebep-sonuç iliskileriyle açiklamaya özen gösteririm. Görsel materyaller, haritalar, belgeler ve dönemsel kaynaklarla dersi destekleyerek soyut bilgileri somutlastiririm. Ayrica ögrencilerin tarihsel olaylar karsisinda kendi fikirlerini gelistirmelerini tesvik ederim. Tartisma ortamlari, kisa sunumlar ya da olay çözümleme çalismalari ile ögrencinin derse katilimini artiririm. Deneyimim boyunca farkli ögrenme tarzlarina sahip pek çok ögrenciyle çalistim. Bu da bana her ögrencinin bilgiye farkli yaklastigini ve uygun yöntemlerle herkesin basariya ulasabilecegini ögretti. Gerektiginde bireysel takviyelerle süreci desteklerim. Tarihi bir yük gibi degil, merak uyandiran bir kesif gibi aktarmaya özen gösteririm. Çünkü inaniyorum ki tarih, geçmise bakarak bugünü anlamanin ve gelecegi kurmanin en saglam yoludur.
Ayrica derslerde güncel olaylarla tarih arasinda baglanti kurmak da önemli buldugum bir yöntem. Böylece ögrenciler ögrendikleri bilgilerin sadece kitaplarda kalmadigini, hayatla iç içe oldugunu fark eder. Empati, elestirel düsünme ve perspektif gelistirme gibi becerilerin tarih yoluyla desteklenebilecegine inanirim. Ögrencilerimin bu farkindalikla yetismesi, ögretmen olarak benim en büyük motivasyon kaynagim.
Özel ders veriyorum:
-
Öğrenciler: Ortaokul, Lise Diplomasi
Eğitim: dereceler, kurslar ve sertifikalar
Lisans(eğitimim devam ediyor)
Osmanlı Türkçesi Sertifikası
Etkili İletişim Teknikleri