Türkçe ögretimi alaninda çalisan bir egitmenim ve özellikle yabancilara Türkçe ögretme konusunda deneyim sahibiyim. Türkçeyi yalnizca bir dil olarak degil, ayni zamanda zengin bir kültürün ve yasam biçiminin yansimasi olarak görüyorum. Bu nedenle derslerimde dil bilgisinin yani sira günlük yasamda kullanilan ifadeleri, Türk kültürünü, gelenekleri ve iletisim biçimlerini de aktarmaya özen gösteriyorum.
Yabancilara Türkçe ögretirken ögrencilerin ihtiyaçlarini, seviyelerini ve ögrenme amaçlarini dikkate aliyorum. Baslangiç seviyesinden ileri seviyeye kadar her düzeyde ögrenciyle çalisabiliyorum. Derslerimi konusma, dinleme, okuma ve yazma becerilerini dengeli sekilde gelistirecek biçimde planliyorum. Ögrencilerin Türkçeyi aktif olarak kullanmalarini saglamak için iletisim temelli ve ögrenci merkezli yöntemler uyguluyorum.
Türkçenin zor bir dil oldugu yönündeki yaygin düsüncenin aksine, dogru yöntemler ve düzenli pratikle herkesin Türkçe ögrenebilecegine inaniyorum. Bu süreçte sabirli, destekleyici ve motive edici bir yaklasim benimsiyorum. Hatalari ögrenmenin dogal bir parçasi olarak görüyor, ögrencilerimin kendilerini rahatça ifade edebilecekleri bir ögrenme ortami olusturuyorum.
Amacim, ögrencilerimin Türkçeyi sadece derslerde degil, günlük hayatta da özgüvenle kullanabilmelerini saglamak ve onlari Türkçeyle uzun vadeli bir bag kurmaya tesvik etmektir. Türkçe ögrenme yolculugunda rehberlik etmekten ve bu sürece katki saglamaktan mutluluk duyuyorum.